Aktivno uključivanje učenika u proces učenja
Danas znamo da se trajno i praktično primenljivo znanje stiče kroz aktivno učestvovanje i rešavanje problemskih zadataka, pre nego ponavljanjem činjenica koje je nastavnik predstavio. Ovakav način rada moguće je kvalitetno realizovati samo u malim grupama, a upravo takva su naša odeljenja. Naši nastavnici koriste raznovrsne metode rada, ali nijedna od njih ne podstiče učenike da samo reprodukuju gradivo. Učenici su aktivni učesnici u radu na času i svojim trudom, zajedno sa nastavnicima, uspevaju da na lak i zanimljiv način nauče predviđeno gradivo.
Погледајте ову објаву у апликацији Instagram
Trajno znanje kroz posebne modele nastave
U radu primenjujemo akreditovane nastavne planove i programe koje je propisalo Ministarstvo prosvete i sporta Republike Srbije. Po čemu se onda razlikujemo od drugih škola?
Погледајте ову објаву у апликацији Instagram
- Modul čas organizuje veći broj nastavnika okupljenih oko jedne teme. Odličan primer je modul čas “Voda”, koji realizuje Stručno veće prirodnih nauka svakog 22. marta (Svetski dan vode). Nastavnici govore o vodi iz različitih uglova - nastavnik fizike navodi fizičke karakteristike molekula vode, a nastavnik hemije govori o hemijskim osobinama. O distribuciji vode na Zemlji govori nastavnik geografije, a biolog o zagađenju vode i vodenom otisku. Modul časovi omogućavaju da učenici povežu gradivo koje uče u različitim predmetima, pa i razredima.
- Tematska nastava podrazumeva da jednu temu (na primer: Putovanja) obrađujemo nekoliko dana na svim časovima. Tako učenici na časovima turističke grupe predmeta uče kako da zakažu turistički aranžman, pravnici ih upućuju na to kako da zaštite svoja prava dok su u inostranstvu, kao i šta da rade ako izgube lična dokumenta, na času geografije uče kako da koriste Google Earth program, a na biologiji kako da se pripreme za putovanje u egzotične krajeve, i tako redom za svaki nastavni predmet. I ovaj vid nastave ima svrhu da učenje bude povezano, primenjivo i zanimljivo.
- Projektna nastava podrazumeva da učenici u grupama rešavaju određene probleme koje im nastavnici zadaju. Ovim načinom rada učenici vežbaju timski rad, druže se i pripremaju za zadatke koji ih očekuju na fakultetu.
- Možemo ponosno reći da su javni časovi jedna od specifičnosti nastave naše škole. Javni čas na Novom groblju, na kome je nastavnica istorije Jelena Jakšić govorila o znamenitim ličnostima Velikog rata, dospeo je u mnoge novine i bio povod televizijskih gostovanja.
- Obeležavamo značajne datume u nauci, kao i istoriji, pa smo tako organizovali predstavu povodom 100-godišnjice završetka Prvog svetskog rata, Proslavili Pi dan, Darvinov rođendan, Dan štednje. Više o ovim aktivnostima pročitajte u odeljku Vesti.
- Organizujemo tribine i gostujuća predavanja stručnjaka iz različitih oblasti, a i roditelji naših učenika su važna karika u obrazovanju. Zbog toga ih uključujemo u nastavni proces, pa tako poznati lekari, pravnici, ekonomisti i privrednici svake godine učestvuju na tribini „Roditelji profesionalci“. Svake godine povodom Sajma knjiga organizujemo književno podne za sve naše učenike na kojem učestvuje poznati pisac ili lingvista čije delo predstavljamo na multimedijalni način uz aktivno učešće naših učenika.
Razvojno ocenjivanje
Naša škola je jedna od prvih u Srbiji uvela razvojno ocenjivanje davne 2007. godine. Razvojno ocenjivanje podrazumeva da se učenik ocenjuje prema njegovom pokazanom znanju, trudu, napretku i sposobnostima. To nam omogućava da pratimo i nagrađujemo trud pojedinca i da motivisemo učenike. Za ovakav način praćenja učenika preduslov je mali broj učenika u odeljenju (do 20).
Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja je prošle školske godine započelo uvođenje principa razvojnog ocenjivanja u sve srednje škole u Srbiji. Mi možemo da se pohvalimo višegodišnjim iskustvom i dobrim rezultatima. Deca stiču znanje bez straha od škole i učenja, što naravno čini i roditelje zadovoljnim!
Погледајте ову објаву у апликацији Instagram
Bezbedno okruženje
Anketa koju smo sproveli među roditeljima pokazala je da su BEZBEDNOST I LOKACIJA bitni razlozi zbog kojih su upisali svoju decu u našu školu. Zgrada Kolarčeve zadužbine, u kojoj realizujuemo nastavu, smeštena je u samom centru Beograda i odlično povezana sa ostatkom grada. Škola poseduje video nadzor i fizičko obezbeđenje, a na odmorima dežuraju nastavnici, sve sa ciljem da se naši učenici osećaju najbezbednije moguće.
Želimo da istaknemo da naš Tim za zaštitu učenika od nasilja, zlostavljanja, zanemarivanja i diskriminacije vredno radi tokom čitave školske godine i da je rezultat tog rada NULA PRIJAVLJENIH SLUČAJEVA NASILJA U ŠKOLSKOJ 2017/2018. i 2018/2019. GODINI!
Individualni razvoj kroz program ličnog i socijalnog razvoja
Ponosni smo na naš Program ličnog i socijalnog razvoja učenika. Sagledali smo sve aspekte koji su važni za formiranje kompletne ličnosti i sastavili spisak ciljeva koje ostvarujemo kroz različite zadatke. Svi nastavnici implementiraju ciljeve ovog programa u svoju redovnu, dodatnu i dopunsku nastavu!
Razvijanje kreativnosti kroz vannastavne i izborne aktivnosti
Mi želimo da naši učenici steknu bogatu opštu kulturu i pronađu i razviju svoje talente. Ponosni smo na rad i uspehe svih sekcija! Redovnim javnim časovima, obilaskom izložbi, posetama muzijima, pozorištu i spomenicima kulture, inspirišemo učenike da šire znanja o istoriji, kulturi i religijama. Kroz grupni i individualni rad, učenici imaju mogućnost da iskažu svoju samostalnost i kreativnost u skladu sa ličnim interesovanjima i potencijalima u okviru fakultativnih predmeta.
Osnaživanje učenika kroz prevenciju i humanitarne aktivnosti
Prevencija, zdravstveno vaspitanje i usvajanje principa humanosti su veoma važni za pravilno oblikovanje mlade osobe!
EPA učenički parlament i Tim za borbu protiv nasilja kroz svoje aktivnosti, zatim nastavnica biologije i psiholog škole su najodgovorniji za bogat i raznovrstan program preventivnih aktivnostih i humanitarnih aktivnosti! Ostvarili smo uspešnu saradnju sa organizacijama koje se bave ovom tematikom - Crveni krst Stari grad, NVO Astra, NVO Unitas, Incest trauma centar, Dom zdravlja Stari grad, Plavi krug, Unija studenata Medicine, itd. Posećujemo i organizujemo tribine, radionice, predavanja o zdravim stilovima života, polno prenosivim bolestima, zdravoj ishrani, dijabetesu.
Prevenciju nasilja realizujemo u saradnji sa MUP-om, Ministarstvom za trgovinu, turizam i telekomunikacije, NVO Unitas, NVO Astra i drugima. Svi oni gostuju u našoj školi i kroz interaktivna predavanja i razgovor sa našim učenicima rade na borbi protiv vršnjačkog, porodičnog, vituelnog (internet) nasilja, govore o rodnoj ravnopravnosti, trgovini ljudima.
“Naše malo može biti mnogo za one koji nemaju ni malo”, reči su Duška Radovića, a mi se trudimo da podstičemo naše učenike da učestvuju u humanitarnim akcijama i pomognu onima koji su u nevolji!
Tradicionalno organizujemo novogodišnju humanitarnu akciju za decu iz Svratišta – kupujemo ono što im je potrebno tog trenutka (topla odeća, igračke, školski pribor, slatkiši). Sarađujemo sa Domom za nezbrinutu decu “Dragutin Filipović Jusa” na Vračaru. Naši pravni tehničari tamo obavljaju deo prakse i svake godine prikupljamo novac za kupovinu poklona za decu. Rado se uključujemo u humanitarne akcije koje druge institucije organizuju! Na poziv gospođe Olge Sabo iz Instituta za srpski jezik SANU, prikupili smo preko 1000 knjiga za osnivanje biblioteke pri manastiru Veselinje.
Ekskurzije na EPA način
Ekskurzije u našoj školi nisu obične ekskurzije! Osim boljeg upoznavanja i druženja, one doprinose i sticanju znanja i razvoju kompetencija vezanih za obrazovne profile učenika. U pripremi i realizaciji ekskurzija naši učenici su vrlo angažovani, a posebno učenici obrazovnog profila turistički tehničar, koji na ekskurzijama uvežbavaju veštine i primenju znanja stečena u okviru stručnih predmeta. Naše ekskurzije su tematske i trudimo se da na njima učenici prošire znanja iz opšteobrazovnih predmeta, razviju ljubav prema svojoj zemlji kao i poštovanje i toleranciju prema pripadnicima drugih naroda i kultura.